Subject: Riigikogu korruptsioonivastane erikomisjon vajab nõu
From: Anu Kärtner <[email-masked]>
To: "Konkurentsiamet",Evelin Pärn-Lee
Date: Wed, 2 Oct 2024 11:19:31 +0300

Tere

Riigikogu korruptsioonivastane erikomisjon käsitleb Riigikontrolli 2024. a
auditit

Riigimetsa Majandamise Keskuse (RMK) puidumüük kestvuslepingutega
kokkuleppehinna alusel (auditiaruanne on

leitav Riigikontrolli veebilehel
<https://www.riigikontroll.ee/tabid/206/Audit/6578/language/et-EE/Default.
aspx>
https://www.riigikontroll.ee/tabid/206/Audit/6578/language/et-EE/Default.a
spx)

ning vajab nõu mõnede konkurentsiõiguslike asjaolude mõistmisel. Loodame,
et Konkurentsiamet saab

komisjoni seejuures aidata ning  nädala jooksul e 10. oktoobriks 2024 anda
selgitused.

1.	RMK juhindub metsamaterjali hindamisel RMK juhatuse otsusega nr
1-32/66 kinnitatud juhendist „RMK juhend ja pakkumiste hindamise metoodika
metsamaterjali müügiks kestvuslepingute alusel, mille p 3.4.1. jj kohaselt
loetakse pakkumiste kaalutud keskmist 15 % ületavad pakkumised
turumoonutuseks. Kas kaalutud keskmist hinda 15 % ületav hind on
turumoonutus? Juhend on leitav RMK veebilehel
<https://media.rmk.ee/files/RMK_juhend_metsamaterjali_muugiks_kestvuslepin
gute_alusel_2023.pdf>
https://media.rmk.ee/files/RMK_juhend_metsamaterjali_muugiks_kestvusleping
ute_alusel_2023.pdf
2.	Kas viidatud juhend on Konkurentsiameti hinnangul konkurentsi
tagavate põhimõtetega kooskõlas või leidub seal konkurentsi kahjustamise
tunnuseid?
3.	Kas Konkurentsiseaduse § 18-1 sätestatud raamatupidamise erinõude
koha kehtib ka RMK-le, kes Riigimetsa Majandamise Keskuse põhimääruse § 1
kohaselt riigitulundusasutusena majandab u 40 % Eesti metsadest?

Mõistame, et niisugune nõuküsimine võib olla ebaharilik, kuid peame
oluliseks teemaga tutvuda parimate asjatundjate abil.

Oleme valmis küsimusi arutama ka kohtumisel.

Lugupidamisega

Anu Kärtner

Nõunik

Korruptsioonivastane erikomisjon

Riigikogu Kantselei

T: +372 631 6621

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Riigikogu. Lossi plats 1a, 15165 Tallinn.

 <http://www.riigikogu.ee/> www.riigikogu.ee